Så förhöjer du arbetsmiljön för dig och dina anställda vid hemarbete

2 mar 2021 - 2 mar 2021 / Webbinarium

Så förhöjer du arbetsmiljön för dig och dina anställda vid hemarbete

Arbetsgivarens ansvar för medarbetarnas arbetsmiljö är densamma oavsett om medarbetarna jobbar på plats på kontoret eller på distans hemifrån. Att fullfölja detta ansvar på distans och fånga både fysisk och psykosocial ohälsa är en utmaning och vi vet att många chefer känner sig osäkra och oroliga att missa viktiga skyldigheter i chefsuppdraget.

Distansarbete innebär också att var och en av medarbetarna behöver ta ett större ansvar för sin egen arbetsmiljö, då allt inte sker lika naturligt som när vi är på plats på jobbet.

Under detta webinar kommer vi bland annat att gå igenom vad arbetsgivaransvaret egentligen innebär och vad du som chef kan göra för att upptäcka tecken på ohälsa hos dina medarbetare. Hur stöttar du dina medarbetare på bästa sätt och vad kan du ställa för krav på medarbetarna gällande deras egen arbetsmiljö?

Vi pratar bland annat om:

  • Vad kan du som chef göra för att underlätta för dina medarbetare vid distansarbete?
  • Vad kan medarbetaren själv göra för att må bra och behålla motivationen?
  • Hur ska du som chef uppmärksamma tidiga signaler på ohälsa på distans?
  • Vad innebär arbetsgivarens arbetsmiljöansvar vid hemarbete?

Information
Tisdag 2/3
Kl 09.00-09.45
Livesänt kostnadsfritt webinar

Kontakt vid frågor

Fredrik Björk
076-022 34 22
fredrik.bjork@ucsone.se

Boka nu

Bokningen är stängd för detta evenemang.