Skip to main content

Kundportalen

Smidig, digital & GDPR-säker tjänst för dig som kund

För oss är det viktigt att ekonomihanteringen blir så enkel och effektiv som möjligt för dig och ditt företag. Därför erbjuder vi vår molnbaserade Kundportal, där du bara behöver ett inlogg för att komma åt viktiga funktioner, som tidigare funnits på olika ställen och krävt inlogg i flera system. Ärendehantering, dokumentdelning, överskådliga grafer, rapporter och nyckeltal – allt finns nu samlat på en och samma plats.

Ett inlogg, flera möjligheter

Till vår Kundportal krävs endast ett inlogg. Du loggar in med ditt BankID och kan bland annat få tillgång till:

  • Signering av årsredovisning och deklaration
  • Inlämning av löneunderlag
  • Attest av lön
  • Inlämning av deklarationer
  • Inlogg till dina system
  • Ärendesystem där du kan ha direktkontakt med din konsult

Få koll på vad som ska göras – och när

I Kundportalen sker det mesta av samarbetet med din konsult. Här får du notiser om ärenden som tilldelats dig och på översiktssidan får du en tydlig överblick över pågående ärenden att attestera och signera. Verktyget påminner dig när det börjar närma sig deadline och du kan närsomhelst kommunicera med din konsult om du har frågor.

Säker delning av dokument

Ladda upp, läs eller redigera de olika dokument som delas med din kontaktperson hos oss.

Vi använder Single Sign On (SSO) för att vår Kundportal ska fungera sömlöst mellan olika system. De metoder vi använder för SSO är mycket säkra. Inga lösenord lagras i portalen. Vi värnar om din integritet och hanterar personuppgifter i enlighet med GDPR.

Har du en fråga som rör Kundportalen?

Välkommen att kontakta din kontaktperson hos oss alternativt tag direktkontakt med Christine Eklund, ansvarig för Kundportalen: christine.eklund@ucsone.se

Kontakta oss