Vi har här samlat de vanligaste frågorna kring Red Flag/Bokio
Vi påminner om värdet och vikten av att, noggrant, läsa igenom ditt avtal och det Välkomstbrev du har fått/kommer att få från oss på UCS One Economy.
Kan isåfall behöva ha fler frågor/svar på lön/sjukdomRedovisning kommer få en egen sida om/när det läggs tillDet ska heller inte vara så hoppigt som det är nu, fixar senare
Se vår film med information till dig som kund.
Våra olika paket |
---|
Vad är det för paket jag har valt? |
Vad gäller för mitt paket? |
Kan jag använda min fria rådgivningstimme om jag har i Släpp-Allt-Paketet till att fråga om Lön även om jag inte har Lönepaketet? |
Bokio |
---|
Vad innebär den där Bokio-licensen? |
Varför har jag fått en faktura från Bokio angående licensen? |
Kom igång med samarbetet med One Economy |
---|
Får jag en kontaktperson hos One Economy? |
Du behöver signera personbiträdesavtalet för att bli tilldelad ett Bokio-team hos
|
Hur kommer jag i kontakt med mitt Bokio-team hos One Economy? |
Du kan förbereda detaljerna i vårt samarbete redan nu: Kundportal & Deklarationsombud |
Fakturering |
---|
När skickas faktura från UCS One Economy? |
Betala fakturan via Bokioappen |
Betala fakturan som vanlig betalning |
Övrigt |
---|
Varför är det ingen som ringer upp mig? |
Vad behöver jag som kund göra? |
Hur blir det med skatten? |
Det står att jag har massa ”saker att göra i Bokio” gör ni det? |
Ska jag bokföra något? |
Kan ni hjälpa mig med lön? |
Varför kan ni inte reservera pengar som Red Flag gjorde? |
Kan jag lägga upp autogirobetalningar i Bokio? |
Jag behöver koppla till min nya bank, hur löser jag det? |
Deklarerar ni åt mig? |
Hur blir det med mitt bokslut? |
Vad gäller egentligen för min fria rådgivningstimme? |
Hur betalar jag min faktura från er? Varför får jag en faktura för 3 månader? Och varför
|
Hur kommer jag i kontakt?
Frågor om Bokio som affärssystem
T ex hur du loggar in, hur du laddar upp underlag/kvitton/fakturor osv. Då hänvisar vi dig till: www.bokio.se/hjalp alternativt
support@bokio.se
Frågor om redovisning och lön före 1/12 2021
Om du har frågor om det som rör din redovisning och lön före den 1/12 2021 (när vi tog över från Red Flag) hänvisar vi dig till: support@redflag.se
Frågor om redovisning och lön efter 1/12 2021 (och fortsatt kontakt med One Economy)
Det absolut snabbaste sättet att komma i kontakt med oss är genom att lägga ett ärende i Kundportalen. Där kan du ställa dina frågor om din ekonomi och lön som gäller efter den 1/12 2021 (när vi tog över från Red Flag) och komma i kontakt med din ekonomi och/eller lönekonsult som tillhör ett Bokio-Team hos oss. Vi hanterar ärendena i turordning.