Skip to main content

Frågor om Bokio/Red Flag

Vi har här samlat de vanligaste frågorna kring Red Flag/Bokio

Vi påminner om värdet och vikten av att, noggrant, läsa igenom ditt avtal och det Välkomstbrev du har fått/kommer att få från oss på UCS One Economy.

Se vår film med information till dig som kund.

Våra olika paket

Vad är det för paket jag har valt?

Vad gäller för mitt paket?

Kan jag använda min fria rådgivningstimme om jag har i Släpp-Allt-Paketet till att fråga om Lön även om jag inte har Lönepaketet?

Bokio

Vad innebär den där Bokio-licensen?

Varför har jag fått en faktura från Bokio angående licensen?

Kom igång med samarbetet med One Economy

Får jag en kontaktperson hos One Economy?

Du behöver signera personbiträdesavtalet för att bli tilldelad ett Bokio-team hos
One Economy

Hur kommer jag i kontakt med mitt Bokio-team hos One Economy?

Du kan förbereda detaljerna i vårt samarbete redan nu: Kundportal & Deklarationsombud

Fakturering

När skickas faktura från UCS One Economy?

Betala fakturan via Bokioappen

Betala fakturan som vanlig betalning

Övrigt

Varför är det ingen som ringer upp mig?

Vad behöver jag som kund göra?

Hur blir det med skatten?

Det står att jag har massa ”saker att göra i Bokio” gör ni det?

Ska jag bokföra något?

Kan ni hjälpa mig med lön?

Varför kan ni inte reservera pengar som Red Flag gjorde?

Kan jag lägga upp autogirobetalningar i Bokio?

Jag behöver koppla till min nya bank, hur löser jag det?

Deklarerar ni åt mig?

Hur blir det med mitt bokslut?

Vad gäller egentligen för min fria rådgivningstimme?

Hur betalar jag min faktura från er? Varför får jag en faktura för 3 månader? Och varför
lägger ni inte in den i Bokio?

Hur kommer jag i kontakt?

Frågor om Bokio som affärssystem

T ex hur du loggar in, hur du laddar upp underlag/kvitton/fakturor osv. Då hänvisar vi dig till: www.bokio.se/hjalp alternativt
support@bokio.se

Frågor om redovisning och lön före 1/12 2021

Om du har frågor om det som rör din redovisning och lön före den 1/12 2021 (när vi tog över från Red Flag) hänvisar vi dig till: support@redflag.se

Frågor om redovisning och lön efter 1/12 2021 (och fortsatt kontakt med One Economy)

Det absolut snabbaste sättet att komma i kontakt med oss är genom att lägga ett ärende i Kundportalen. Där kan du ställa dina frågor om din ekonomi och lön som gäller efter den 1/12 2021 (när vi tog över från Red Flag) och komma i kontakt med din ekonomi och/eller lönekonsult som tillhör ett Bokio-Team hos oss. Vi hanterar ärendena i turordning.