Skip to main content

Från Visma Mamut till Visma.net

Sitter du och arbetar i Visma Mamut? Från den 31 december 2024 upphör allt underhåll av systemet och den 1 augusti 2025 stängs Visma Mamut ned för gott. 

Det börjar alltså bli dags att börja planera ett byte från Visma Mamut redan nu så att er verksamhet har tid att komma igång med ert nya system innan underhållet avslutas. Här nedan guidar vi dig igenom allt som berör ett systembyte och vilka system som det går att byta till.

Kontakta expertVismas rekommendation

Varför upphör Visma Mamut?

Inte molnbaserat

Visma kommer att lägga sitt stora fokus på molnbaserade affärssystem

Minskat antal användare

Med ny teknik och lösningar har antal användare i Visma Mamut minskat

Visma Mamut

Utdaterad teknik

Visma Mamut bygger på gammal teknik som hindrar möjligheterna till vidareutveckling

Modernare teknik är framtiden

Visma vill erbjuda sina kunder kvalitet, höjd och säkerhet med deras affärssystem

Byt till Visma.net

Vismas molnbaserade affärssystem, Visma.net, erbjuder företag en helhetslösning som effektiviserar och automatiserar verksamheten. Med Visma.net får du tillgång till en flexibel plattform som hanterar allt från ekonomi och lön till inköp och projektstyrning. Njut av molnets fördelar med skalbarhet, tillgänglighet och säkerhet för att driva ditt företag framåt. Både vi och Visma själva rekommenderar ett byte från Visma Mamut till Visma.net.

Vill du veta mer?
Visma.net ERP

Kampanj just nu – Vi bjuder på förstudien

Vi bjuder på en kostnadsfri förstudie när du anlitar oss för ditt systembyte från Visma Mamut till Visma.net (värde ca 40.000 SEK)*. 

*Kampanjerbjudandet gäller både nya och befintliga kunder kunder och kan ej kombineras med övriga rabatter. Kampanjen gäller fram till 31 juli 2023.

Ta del av erbjudandet

Hur byter jag affärssystem

Ett byte från Visma Mamut till ett nytt system ställer höga krav på er systemleverantör. Det gäller att man likt alla systembyten delar upp arbetet i olika steg för att säkerställa att allt blir rätt.

Förstudie

Ett systembyte är inte gjort i en handvändning. Det krävs samsyn om vad som ska åstadkommas och en djupare insyn i vad varje organisation kräver för lösning. Det som händer i företaget, alla processer, mappas upp i en flödesanalys vilket skapar goda förutsättningar för ett optimalt och optimerat systembyte.

Implementation & integrationer

Vi hjälper till med övergången till de system där vi är återförsäljare. Vi driver detta som ett projekt, där vi delar upp arbetet i olika faser med bland annat konvertering, effektivisering, digitalisering och utbildning i ett paket.

Support & förvaltning

När implementationen är färdig erbjuder vi alltid snabbtillgänglig support och förvaltning av ert nya affärssystem. Det betyder att vi alltid finns där för att uppdatera, ändra och underhålla ert nya affärssystem så att det lever upp till den standarden som krävs.

Varför välja UCS One Business?

Vi har helhetslösningen

Läs mer

Tillsammans med våra partners och interna kompetens kan vi säkerställa ett helhetstäckande erbjudande i världsklass. Från första kontakt ända till ett fungerande affärssystem kan du förvänta dig högsta kvalitet för att du ska känna dig trygg.

Kontakta expert

Vi har

erfarenheten

Läs mer

Med vår långa erfarenhet av systemlösningar kan vi erbjuda spetskunskap inom nästan alla branscher och nischer oavsett storlekar eller behov. Kontakta oss för att ta reda på hur vi kan hjälpa just dig.

Kontakta expert

Flertalet samarbeten

Läs mer

Med hjälp av våra samarbetspartners kan vi skapa det perfekta arbetsflödet för just dina behov och preferenser. Detta gör oss redo att hjälpa dig oavsett vilken bransch och nisch du verkar i.

Kontakta expert

Några av våra nöjda kunder

För att ta del av erbjudandet – fyll i formuläret nedan så hör vi av oss till dig!