Skip to main content

Se framtidens affärssystem Odoo i praktiken

Odoo support

Att genomföra ett systembyte kan vara utmanande, men så viktigt. Vid detta tillfälle får du möjlighet att upptäcka Odoo, det nya, kraftfulla affärssystemet som hjälper företag som ditt att automatisera och optimera alla delar av verksamheten. UCS One Business ger dig en konkret inblick i hur Odoo fungerar i praktiken och vilka fördelar det kan ge företag!

När är det rätt tid för ett företag att byta system? I en värld där effektivitet och smidiga processer är avgörande för företagets framgång behöver du rätt verktyg för att hålla dig i framkant. Torsdag 13 mars ger UCS One Business dig en inblick i framtidens affärssystem, som allt fler företag får upp ögonen för: Odoo. Vad är det som gör Odoo så eftertraktat? Priset? Helheten? Enkelheten? Anmäl dig till vårt lunchseminarium, så får du veta mer!

Seminariet passar dig oavsett om du är en företagare som vill effektivisera dina processer eller en IT-entusiast som vill veta mer om uppstickaren på systemmarknaden.

Evenemanget äger rum både digitalt samt i GoTo10:s lokaler i Linköping. Välj var det passar dig bäst att delta!

Program
11.30-12.00 Mingel och lunch på Goto 10 – först till kvarn, så boka din plats redan nu! 🥗
12.00 Presentation (både på plats och livesänt via länk!)
13.00 Slut

Om Odoo
Odoo är ett modulärt och molnbaserat affärssystem byggt på öppen källkod, utvecklat i Python med PostgreSQL som databas. Systemet är API-drivet och har en flexibel arkitektur som möjliggör integration med externa tjänster och anpassningar efter specifika verksamhetsbehov. Med ett webbgränssnitt byggt i JavaScript och en modern, skalbar backend är Odoo en kraftfull plattform för digitalisering av affärsprocesser.

Så optimerar du din utdelning och minskar skatten

Event UCS

Välkommen till vårt webinar tillsammans med Bokio där vi reder ut hur du på bästa sätt gör för att optimera din utdelningn!

Som (del)ägare i ett fåmansföretag kan du ta ut lågbeskattad utdelning, men reglerna är snåriga och inte helt enkla att förstå sig på. Det här webinaret passar perfekt för dig som inte är så påläst eller som behöver fräscha upp minnet kring utdelning. Webinaret avslutas med en frågestund där du har möjlighet att ställa dina frågor till en erfaren redovisningskonsult. 

Webinaret kommer bland annat innehålla:

  • Förklaring av reglerna kring utdelning
  • Strategier för hur du kan optimera din utdelning och minska din skatt
  • Hur du undviker vanliga misstag som kan kosta dig onödiga pengar

Så anmäler du dig

Webinaret kommer hållas på Google Meet, inget konto behövs för att delta. En inspelning av webinaret kommer att skickas ut i efterhand.

Anmäl dig

Lunchwebinar: Nya räntebeskedet – Så påverkar inflation och ränta ditt företag

Torsdag den 27 juni 2024 släpper Riksbanken sitt nya besked för Styrräntan. Var bland de första att få veta om räntebeslutet samt hur konjunktur och inflation kan påverka dig, ditt företag och dina anställda. Vi går även igenom hur du som arbetsgivare bör tänka och fånga upp hos din personal, vid såväl låg- som högkonjunktur.

Vi gästas av Henrik Erikson och Maria Bryding, Söderberg & Partners, som går igenom räntepolitikens effekt på inflation, vilken inverkan det har på privatpersoner och hushåll samt vilka konsekvenser ränteändringen har på företag och näringsliv. Bland annat berörs frågor som vilka effekter inflation kan ha på företagsinvesteringar och tillväxt, hur olika branscher påverkas av höjda/sänkta räntor samt vad du kan behöva känna till räntan ändras.

Konjunkturer påverkar organisationer och därigenom även de anställda. Vid högkonjunktur kan du behöva “hetsanställa” och få in arbetskraft snabbt och vid lågkonjunktur kan du bli tvungen att varsla personal. I båda scenarierna finns det avgörande faktorer att ta hänsyn till. Vår HR-expert Sofia Regnander delar med sig av sina bästa tips för att du som arbetsgivare ska vara så väl förberedd som möjligt på den föränderliga marknaden.

Innehåll

  • Nytt räntebesked – varför är det viktigt?
  • Räntans påverkan på inflation och levnadskostnader för mig som privatperson
  • Hur olika räntenivåer påverkar mitt företag och näringslivet
  • Att anpassa sig till hög- och lågkonjunktur som arbetsgivare

Missa inte denna möjlighet, där du får djupgående insikter och praktiska råd som hjälper dig framåt! Boka din plats idag!


Henrik Erikson:
Har omfattande erfarenhet från den svenska räntemarknaden:
Han har exempelvis ansvarat för Handelsbankens ränteanalys och varit med och startat en bankfilial åt den danska banken Nykredit. Mellan åren 2015-2023 var han senior rådgivare åt Riksbankens penningpolitiska avdelning. I denna roll tog han fram underlag till penningpolitiska beslut samtidigt som han var projektledare för den grupp som analyserade och förberedde okonventionella åtgärder såsom negativ ränta och tillgångsköp. Sedan sommaren 2023 arbetar Henrik Erikson med investeringsanalys på Söderberg & Partners.

Maria Bryding: Sedan 2018 arbetar Maria på Söderberg & Partners med finansiell rådgivning till företag och privatpersoner. Maria började på Handelsbanken 2009 och har lång erfarenhet som placeringsrådgivare.

Sofia Regnander: Har en bakgrund från ledande positioner och också inom olika branscher där ledarskap och medarbetarskap har präglat företagens framgång. Idag arbetar Sofia framför allt med rådgivning inom organisationsförändringar för att underlätta från företagsledningen till medarbetaren i dess olika processer som det tillför i denna föränderliga värld vi lever. Sofia arbetar även som HR-partner ute hos kunder på företag inom hela spannet av HR-relaterade frågor. 

 

Datum: Torsdag den 27 juni 2024
Tid: Kl 12-13
Plats: Online (länk skickas vid registrering)

Boka din plats

Boka din plats här

 

Vad blir bättre och enklare med ett modernt affärssystem?

webinar visma.net

Upptäck den framtidssäkrade affärsvärlden med Visma.net!

Jobbar du i ett äldre och ineffektivt affärssystem? Då har vi spännande nyheter!
Tillsammans med Visma kommer vi att hålla ett öppet webbinarium där du får lära dig mer om framtidens affärssystem.

Visma.net är en molnbaserad affärslösning som erbjuder bokföring, fakturering, löner och ekonomisk hantering för företag. Det ger användare tillgång till sina affärsdata från var som helst och förenklar företagets ekonomiska processer.

Anslut till oss för en diskussion om: 

  • Fördelarna med att modernisera ditt affärssystem med Visma.net.
  • Hur automatisering kan revolutionera ditt arbetsflöde.
  • Anpassningsmöjligheter för att möta era specifika behov.

Lär dig hur tekniken förändrar sättet vi arbetar på och upptäck hur du kan framtidsäkra din verksamhet. Boka din plats redan idag! Vi ser fram emot att ha dig med oss.

Webbinariet hålls via Teams (länk finns tillgänglig när du registrerat dig)

Anmäl dig här

Varför du bör effektivisera dina affärsprocesser vid lågkonjunktur

event med bitlog

Ska vi investera eller avvakta?

Frågan låter säkert bekant. För många verksamheter är kostnadsbesparingar i fokus när marknaden sviktar. I vårt webinar tillsammans med Bitlog utforskar vi det senaste inom automatiserade, molnbaserade system och hur dessa kan revolutionera arbetsflödet och lagerhållningsprocesserna i ditt företag.

Söker du aktivt nya sätt att optimera resursanvändningen och skapa en mer kostnadseffektiv verksamhet? Boka din plats idag!

Vi går igenom:

  • Hur investeringar i automatisering kan frigöra resurser och minska kostnader, särskilt i tider av ekonomisk nedgång.
  • Varför migrerar allt fler till molnbaserade affärssystem?
  • Hur automatiseringsteknik, robotar och AI kan användas för att förbättra lagerhantering och logistik.
  • Hur nära integration mellan affärssystem och lagerhanteringssystem kan optimera arbetsflödet och minska manuella felaktigheter.
  • Konkreta exempel med fokus på return on investment (ROI) och hur snabba implementeringar kan påverka kostnaderna.

Vi avslutar med att visa exempel från verkligheten och öppnar därefter upp för deltagare att ställa frågor direkt till våra experter.

Våra talare Emmeli Orselius (UCS One Economy) och John Ramando (Bitlog) kommer att guida dig genom dessa ämnen och dela insikter om hur ditt företag kan dra nytta av de senaste tekniska framstegen inom lagerhantering och automatisering.

Webbinariet hålls via Zoom. Länk skickas per mail.

Boka din plats


Ombilda enskild firma till aktiebolag – så gör du

Ombilda enskild firma till aktiebbolag

Går du i tankarna om att ombilda din enskilda firma till AB?

Att ombilda är en viktig affärsstrategi som kan ge dig flera fördelar, inklusive ökad skyddsnivå för din personliga ekonomi och nya möjligheter för tillväxt och investeringar. Men hur gör man och  vad bör man tänka på? Anmäl dig till vårt informativa och praktiska webbinarium, där vi berättar mer!

Innehåll

  • Vad är skillnaderna mellan EF och AB?
  • Varför ska jag välja att ombilda till AB?
  • Vad innebär en ombildning skattemässigt?
  • Hur och när avslutas min enskilda firma?

Webbinariet vänder sig till dig, enskild företagare som funderar på att omvandla sin enskilda firma till ett aktiebolag. Det spelar ingen roll om du är ny i affärsvärlden eller om du har drivit ditt företag under en tid – vi kommer att täcka det du behöver veta för att göra övergången så smidig som möjligt. Vi hoppas vi ses!

Webbinariet är livesänt och kostnadsfritt.

Boka din plats