Kanske känner du till Vismas program för mobila utlägg och reseräkningar? Systemet, som tidigare hette Visma Companyexpense, bytte den 1 april namn till Visma Utlägg.
Skillnaderna mellan Visma Utlägg och det tidigare Visma Companyexpense ligger främst i att den nya tjänsten medför smidigare integrationer och fler funktioner. Visma Utlägg innehåller bland annat:
- Ny typ av användarlicens. Förutom de tidigare licenserna Smart och Pro erbjuds nu grundlicensen Start. Visma Utlägg Start är för dig eller medarbetare som bara gör utlägg då och då. Med Start betalar ni bara för de utlägg som registreras i Visma Utlägg.
- Möjlighet att ha olika typer av licenser i samma företag. Kanske behöver en del anställda ha en Pro- eller Smart-licens medan det för andra kan räcka med en Start-licens. Nu kan ni kombinera som ni vill.
- Bättre samarbete med ny tjänst. Nu kan du aktivera samarbeten och kontrollera behörighet och fakturor, i Visma Advisor, precis som de över tjänsterna i Visma.
- Integration till Visma Lön och eEkonomi har blivit smidigare. Den färdiga utläggsrapporten importeras numer automatiskt vid lönekörningar i Visma Lön. Visma Utlägg kan även öppnas direkt från eEkonomi.
Behöver du hjälp med ditt Visma? Vi är Certifierad Visma Partner, vilket innebär att vi utbildar, säljer och implementerar Vismas olika program. Vi hjälper dig som företagare att hitta rätt system för dig. Välkommen att kontakta oss!